Monday, October 5, 2009

mc donald

McDonald's Corporation (NYSE: MCD) merupakan dunia rantai terbesar Restoran cepat saji hamburger, melayani hampir 47 juta pelanggan setiap hari. [4] Pada suatu masa itu adalah rangkaian Restoran global terbesar, tetapi sejak saat itu telah dikalahkan oleh merek multi Pengendali Yum! (KFC, Taco Bell dan lain-lain) dan sandwic Subway rantai.

Di samping tanda tangan rangkaian Restoran, McDonald's Corporation mengadakan minat minoriti Pret A Manger hingga 2008, dan mempunyai Chipotle Mexican Grill hingga 2006 dan rantai Restoran Boston Market hingga 2007. [5] Syarikat ini juga memperluaskan menu McDonald beberapa dekad terakhir untuk memasukkan makanan alternatif pilihan, seperti salad dan snack bungkusan, untuk memanfaatkan tumbuh minat konsumen dalam kesihatan dan kesejahteraan.

Setiap Restoran McDonald's dikendalikan oleh pemegang waralaba, seorang sekutu, atau syarikat itu sendiri. Korporat 'pendapatan berasal dari sewa, royalti dan kos dibayar oleh pewaralaba, serta penjualan di Restoran yang dikendalikan syarikat. McDonald's pendapatan tumbuh 27% selama tiga tahun yang berakhir pada 2007 menjadi $ 22.8 bilion, dan 9% pertumbuhan pendapatan operasi $ 3,9 bilion. [6]

Terutama McDonald's menjual burger, burger keju, produk ayam, perancis goreng, sarapan item, minuman ringan, milkshake, dan makanan penutup. Dalam menanggapi tren obesitas di negara-negara Barat dan di hadapan keafiatan kritik atas produk-produknya, syarikat telah diubah dengan menu sihat meliputi alternatif sebagai salad, pembungkus dan buah.
Perniagaan bermula pada tahun 1940, dengan Restoran dibuka oleh bersaudara Dick dan Mac McDonald di San Bernardino, California. Pengenalan mereka "Speedee Service System" pada tahun 1948 menetapkan prinsip-prinsip moden Restoran cepat saji. Maskot asli McDonald's adalah seorang pria dengan topi koki di atas kepala berbentuk hamburger yang bernama "Speedee." Speedee akhirnya diganti dengan Ronald McDonald pada tahun 1963.

Pertama membuka Restoran McDonald di Amerika Syarikat, Kanada, Costa Rica, Jepun, Belanda, Jerman, Australia, Perancis, El Salvador dan Sweden dalam rangka bukaan.

Korporat sekarang tarikh pendiriannya untuk pembukaan waralaba Restoran oleh Ray Kroc, di Des Plaines, Illinois pada April 15, 1955 [7], kesembilan Restoran McDonald's secara keseluruhan. Kroc kemudian McDonald bersaudara membeli ekuiti dalam syarikat dan memimpin ekspansi ke seluruh dunia dan menjadi syarikat yang disenaraikan di pasaran saham awam pada tahun 1965. [8] Kroc juga terkenal kerana amalan perniagaan yang agresif, memaksa McDonald bersaudara untuk meninggalkan makanan segera industri. McDonald bersaudara dan feuded Kroc alih perniagaan, seperti yang didokumentasikan di kedua Kroc autobiografi dan di McDonald bersaudara 'jawi. Situs McDonald bersaudara Restoran asli sekarang sebuah monumen. [9]

Dengan ekspansi McDonald's menjadi banyak pasaran antarabangsa, syarikat telah menjadi lambang globalisasi dan penyebaran gaya hidup Amerika. Yang menonjol juga membuat topik yang sering debat awam tentang obesitas, etika syarikat dan tanggung jawab konsumen





4 P's


place of mc donald

McDonald's JJ Kinta City Kinta City Shopping Centre05-5478399
Lot G32, Jalan Teh Lean Swee, Kinta City Shopping Centre, Ipoh Garden, 31400, Ipoh, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Jalan Gopeng Dt05-3111916
PT 215040, Jalan Raja Dr. Nazrin Shah, Kampung Rapat, 31350, Ipoh, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Sri Manjung Dt05-6887155
Pt Lot 10414, Jalan Lumut, Taman Samudera, Sri Manjung, 32040, Ipoh, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Jalan Sultan Azlan Shah Dt05-5464573
Lot 197129, Plot 2, Jalan Medan Ipoh 1a, Medan Ipoh Bistari, 31400, Ipoh, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Ipoh05-2543288
No. 1.3 & 5, Jalan Mustapha Albakri, 30300, Ipoh, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Taiping Taiping Jaya Shopping Centre05-8062016
Ground & First Floor, Lot 1512 - 1522, Jalan Panggung Wayang, Taiping Jaya Shopping Centre, 34000, Taiping, Perak
Category: Fast Food
Business Info Free Call Feedback 
McDonald's Teluk Intan Drive-Thru
Lot 5017, Jalan Changkat Jong, 36000, Teluk Intan, Perak
Category: Fast Food

promotion of mc donald

McDonalds Malaysia Ty Teenie Beanie Promotion
In late 2006 McDonalds in Malaysia started a new Ty Teenie Beanie promotion.

There were eight Teenie Beanies to collect starting on November 23rd through December 20th, 2006 with the purchase of each Happy Meal.

In addition to the eight Teenie Beanies, four bigger sized Beanies called My Ty Bears were available with any purchase. View the Official McDonald's Website Ad here!




My TrusTy Bear (Available week 1 - Dec 1 to Dec 7)
My MighTy Bear (Available week 1 - Dec 1 to Dec 7)
My SweeTy Bear (Available week 2 - Dec 8 to Dec 14)
My UniTy Bear (Available week 2 - Dec 8 to Dec 14)

Marilyn shared with us the following photos of her My Ty Bears, and said " They differ from regular beanie bears in some ways. The size is a bit smaller than a regular size beanie as you can see with a contrast between Beary Much & My Trusty. Eyes & nose are sewn black thread. The heart tag is one flat piece like the McDonald teenie beanies. Also the bears have their own special tush tag."

Hang Tag and Tush Tag:













Return to the Information Center




Copyright © 2001 - 2008 aboutBeanies.com. | Disclaimer & Notices


price of mc donald

* Prices subject to 5% government tax.
* Price differs in East Malaysia, Langkawi, Genting, KLIA & LCC Terminal - KLIA.
* Price subject to change without prior notice.

product of mc donald

See also: McDonald's products (international)
McDonald's predominantly sells hamburgers, various types of chicken sandwiches and products, French fries, soft drinks, breakfast items, and desserts. In most markets, McDonald's offers salads and vegetarian items, wraps and other localized fare. Portugal is the only country with McDonald's restaurants serving soup. This local deviation from the standard menu is a characteristic for which the chain is particularly known, and one which is employed either to abide by regional food taboos (such as the religious prohibition of beef consumption in India) or to make available foods with which the regional market is more familiar (such as the sale of McRice in Indonesia).

No comments:

Post a Comment